De brug tussen communicatie en kunst


Kupambana is een non-profit-initiatief van LEWIS met als doel kunst en communicatie met elkaar te verweven.

Met Kupambana wil LEWIS jonge kunstenaars de ruimte bieden om nieuwe concepten op het gebied van design, video en fotografie toe te passen in het communicatievak.

De PR-sector maakt grote veranderingen dankzij de vele nieuwe communicatiemogelijkheden van digitale kanalen. Essentieel hierbij is dat content creatief, snel en aansprekend is. De toepassing van grafische elementen, fotografie, illustraties en video spelen daarin een belangrijke rol.

Kupambana geeft de ambitie weer van LEWIS om op wereldwijde schaal creatieve ondernemingen samen te brengen onder een eenduidig merk dat bedrijven helpt hun communicatie naar een hoger niveau te brengen. De drie hoofdactiviteiten van Kupambana zijn:

  • Het financieren van onderzoek binnen de creatieve sector door samenwerking met academische instellingen
  • Het bieden van een platform voor talentvolle kunstenaars en creatief talent
  • Het verzorgen van opleidingen en trainingen in creatieve technieken voor communicatieprofessionals